Förslag på tema

Förslag på tema

Inläggav Stäppvargen » sön 31 jan 2010

Vad sägs om att läsa lite "facklitteratur", t.ex. Illusionen om Gud, Lasermannen och Korkade vita män.
In the end you're always by yourself, you're all you've got
Användarvisningsbild
Stäppvargen

Re: Förslag på tema

Inläggav Smilla » tor 11 feb 2010

Jag har som förslag att vi som tema någon månad har nobelpristagare
Smilla

Inläggav Arwen » tis 16 feb 2010

Nobelpristagare finns redan nedtecknat på min lista med temaförslag som har kommit in, det kommer att dyka upp, var så säker! ;)

"Facklitteratur" är ett bra förslag, men vad ska vi kalla temat, t.ex. "Korkade vita män" är ju inte ren facklitteratur?!?
"Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Ordspråk från Kina
Arwen
Site Admin

Inläggav Stäppvargen » fre 19 feb 2010

Arwen skrev:Nobelpristagare finns redan nedtecknat på min lista med temaförslag som har kommit in, det kommer att dyka upp, var så säker! ;)

"Facklitteratur" är ett bra förslag, men vad ska vi kalla temat, t.ex. "Korkade vita män" är ju inte ren facklitteratur?!?

Faktaböcker? Fungerar det bättre, eller?
Användarvisningsbild
Stäppvargen

Inläggav Shelly » fre 19 feb 2010

Angående att läsa fakta böcker: Det blir väldigt tråkigt om boken handlar om ett ämne/person/händelse som man inte alls är intresserad av, då det är ren fakta så kanske man inte kan njuta av språk eller kul karaktärer eller händelser, kanske blir det bara årtal och datum? Eller är det bara jag?
Shelly

Inläggav Stäppvargen » lör 13 mar 2010

Shelly skrev:Angående att läsa fakta böcker: Det blir väldigt tråkigt om boken handlar om ett ämne/person/händelse som man inte alls är intresserad av, då det är ren fakta så kanske man inte kan njuta av språk eller kul karaktärer eller händelser, kanske blir det bara årtal och datum? Eller är det bara jag?

Jag menar inte faktaböcker som ett uppslagslexikon med bara årtal. Utan mer som "dokumentär"-böcker. Det kan ju vara ganska löst ändå, alltifrån de ovannämnda som Korkade vita män till Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva.
Användarvisningsbild
Stäppvargen

Inläggav bokcirkel » tis 24 aug 2010

Själv läser jag gärna läsa modern skönhetslittratur.klassiker,fakta, chic lit är allätare läser det mesta som är aktuellt. Så fram med olika teman.
bokcirkel

Inläggav Kristina » tor 10 feb 2011

Jag skulle vilja ha ett tema när vi läser en bok av någon som skrivit en bok på ett språk som inte är svenska eller engelska som originalspråk.
Kristina

Inläggav violen » ons 16 feb 2011

Har vi haft tema böcker av tyskspråkiga författare? Det tycker jag vi ska ha nån gång framöver i så fall, det är ju temat på bokmässan i höst.
Hm känns som jag skrivet det här förut.....?
violen

Inläggav Stäppvargen » fre 25 mar 2011

Jag skulle vilja att vi under en månad läser en diktbok från en viss författare. Då behöver man inte vänta med att läsa ut en hel bok för att kommentera den, utan varje gång man stöter på en dikt som man blir berörd av är det bara att komma med sina reflektioner/(analyser) om dikten. Att få svar borde heller inte vara så svårt i och med att det inte tar så lång tid att läsa en dikt.
Användarvisningsbild
Stäppvargen

Nästa

Återgå till Förslag på tema