Bläckhjärta av Cornelia Funke

Under september är temat fantasy och vi cirklar om Cornelia Funkes bok Bläckhjärta.

Re: Bläckhjärta av Cornelia Funke

Inläggav Puckla » 23 sep 2009, 15:01

Tack :D !
Ja, jag tycker absolut att den är läsvärd och min mamma som är 60+ började läsa den när hon va på besök och blev genast intresserad, så att den passar alla åldrar står ju helt klart, så det barnsliga var inte i negativ mening :mrgreen:

Puckla
Puckla

Inläggav Smilla » 26 sep 2009, 18:43

Bäckhjärta är en mysig och småtrevlig saga. Ja faktiskt småtrevlig trots ondska och lite annat smått och mindre gott.
Den gick förvånansvärt snabbt och lätt att läsa trots att den var så tjock, min version är på över 500 sidor.
Jag var ingen vän av fantasy innan, jag tycker om böcker som beskriver verkligheten. Jag har nog inte omvärderat min boksmak efter att ha läst Bläckhjärta men jag inser att det nog finns olika sorters fantasy och att en bok som Bläckhjärta kan vara trevligt att läsa någon gång då och då som omväxling mot det andra jag normalt läser.
Smilla

Inläggav Arwen » 30 sep 2009, 12:53

Välkommen Puckla, hoppas att du kommer att trivas i bokcirkeln! Och jag tycker det låter alldeles utmärkt att insikten om att det finns olika sorters fantasyböcker har väckts hos vissa av er, visst är det lätt att dömma något man inte provat på förhand?!? ;) Håller med om att den är lite Astrid Lindgrensk, jag tror och hoppas att den här boken kommer att få mycket uppmärksamhet även i framtiden, för det tycker jag verkligen att den är värd!
"Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän; att läsa om den är som att återse en gammal bekant." Ordspråk från Kina
Arwen
Site Admin

Föregående

Återgå till September